داتیس پارتیشن

استحکام پارتیشن
استحكام پارتيشن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

استحکام پارتیشن اداری تک جداره

سازه تک جداره تعدادی ستون دارد و به همین دلیل به راحتی روی زمین قرار می گیرد. این نوع سازه ها بدون هیچ لغزشی به حالت ایستاده قرار می گیرند. پروفایل های ۴×۴ تک لایه ای تمام آلومینیومی با روکش آنادایز می تواند به استحکام هر چه بیشتر سازه تک جداره ای کمک کند.

سازه های تک جداره ایبه راحتی به هر محلی قابلیت جابجایی را دارند حتی می توان قفل و یراق آلات را نیزبر روی سازه تک جداره نصب کرد.

استحکام پارتیشن
استحکام پارتیشن

این نوع برخلاف سازه های تک جداره چندان به ستون متکی نیستند بخاطر این که بدنه این نوع بسیار محکم است و به راحتی روی زمین قرار می گیرد. این نوع در مقایسه با تک جداره ها زیباتر هستند و حاصل حذف خطوط زائد به هنگام طراحی پروفایل است، رنگ بندی های متنوع دارد و به همین خاطر مشتریان می توانند رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند. طراحی و تولید سازه دو جداره در مقایسه با تک جداره هزینه زیادی دارد و حتی برای سالن های کنفرانس بهترین گزینه است.

اگرچه سازه های آلومینیومی دیگر استفاده نمی شوند ولی در همان زمان از استحکام لازم برخوردار بودند. سازه های آلومینیومی در عین سبکی محکم هم هستند. همچنین سازه های شیشه ای با لایه شیشه سکوریت نیز از استحکام لازم و کافی برخوردارند. حتی می توان این نوع سازه ها را با انواع دیگر هم ترکیب کرده و به صورت تک جداره یا دو جداره هم تولید کرد.

سازه های شیشه ای که به شیشه سکوریت مجهز هستند در عین شفافیت از استحکام لازم نیز برخوردارند. پروفایل های پارتیشن های شیشه ای از آلومینیوم ساخته شده و بنابراین شیشه را براحتی نگاه می دارد و حتی نسبت به خوردگی هم مقاوم است.

یراق آلات را می توان با مواد پرکننده مختلف و به ضخامت حداکثر ۱۰ میلی متر پرکرد. یراق نگه دارنده به همراه با چسب های سیلیکونی می تواند پنل شیشه ای را نگاه دارد. لبه پایین پنل های شیشه ای آب بندی شده و بدین ترتیب مانع افتادن شیشه می شود.

حتی سازه های شیشه ای فریم لس از استحکام لازم نیز برخوردارند و هرگز شیشه  به زمین نخواهد افتاد. شیشه با چسب های نامرئی نگهداری می شود و بدین ترتیب زیبایی پارتیشن شیشه ای نیز حفظ شده است.

بنابراین متوجه می شویم که عوامل زیادی در استحکام این سازه دخالت دارند. تک یا دوجداره بودن. پارتیشن باید در برابر رطوبت، آتش، وزن، ضربه مقاوم باشد. البته سازه باید در برابر خمش و کشش نیز مقاومت داشته باشد. خمش بدین معنی که اولا براحتی خمیده نشده و نشکند و در مورد کشش نیز این گفتار صدق می کند.

بنابراین سازه مقاوم همانی است که در برابر آب، آتش، رطوبت ، وزن و ضربه مقاوم باشد، می تواند در برابر سایر عوامل محیطی نیز مقاوم باشد. تک جداره یا دوجداره بودن یکی از ویژگی های پارتیشن مقاوم،است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع