داتیس پارتیشن

انواع مختلف دیوارهای پارتیشن برای ساختار ساختمان شما
IMG_20190202_164445

آنچه در این مقاله می‌خوانید

انواع مختلف دیوارهای پارتیشن

یک دیوار پارتیشن ممکن است به عنوان یک دیوار یا تقسیم بندی ساخته شده از آجر ، گلدان ، شیشه یا مواد دیگر از این قبیل تعریف شود و به منظور تقسیم یک اتاق یا بخشی از اتاق از اتاق دیگر تهیه شود. دیوارهای پارتیشن به صورت دیوارهای بدون بار طراحی می شوند. ممکن است از نوع تاشو ، تاشو یا ثابت باشد.

پیش نیاز دیوار پارتیشن مناسب برای ساختار ساختمان شما

-در سطح مقطع باریک باشد تا بتوان از حداکثر سطح کف استفاده کرد.

-هم از نظر دید و هم از نظر صدا ، حریم کافی را در اتاق ها فراهم کنید.

-از مواد سبک ، صوتی ، یکنواخت ، همگن ، بادوام و عایق صدا ساخته شده است.

-ماهیتی ساده ، ساختاری آسان و اقتصادی با انسجام مناسب با نوع سازه ساختمان باشد.

-مقاومت کافی در برابر آتش ، گرما ، رطوبت ، مورچه سفید یا قارچ و … را ارائه دهید.

-به اندازه کافی سفت و سخت برای گرفتن ارتعاشات ناشی از بارها باشد.

-به اندازه کافی قوی برای پشتیبانی از تجهیزات بهداشتی و وسایل سنگین باشد.

دیوارهای پارتیشن
دیوارهای پارتیشن

دیوارهای پارتیشن آجری

آجر یک ماده طبیعی تمیز است که بر محیط زیست تأثیر نمی گذارد. آجرها در دمای بسیار بالایی پخته می شوند به طوری که مواد آلی از بین می روند. دیوارهای تقسیم آجر فقط از آجرهای ساده ساخته می شوند و می توانند سه نوع باشند.

مانند آجرهای تقویت شده ، آجرهای بدون آجر یا آجرهای توخالی. ارتفاع پارتیشن آجر ساده از سختی نیم آجر بیش از ۲ متر نیست. دیوارهای تقسیم شده آجری تقویت شده شکل کلاف سیم یا میله های آهن یا فولاد حلقه ای را تقویت می کند.

دیوار پارتیشن آجرچینی از آجر ساخته شده است که در یک طرح از اعضای چوبی ساخته شده است. آجرها غیر آلی هستند و رطوبت را بهتر از سایر مواد استفاده شده در ساخت و ساز جذب می کنند. این ترکیب خطر بروز کپک و گرد و غبار را به حداقل می رساند.

دیوارهای پارتیشن شیشه ای

دیوارهای پارتیشن شیشه ای برای شخصی سازی ظاهر یک فضا محبوب هستند. دیوارهای شیشه ای معمولاً صفحه هایی هستند که بر روی یک قاب از پیش ثابت سوار می شوند. پیاده سازی و جابجایی صفحات شیشه ای برای بازسازی فضاها بسیار آسان است.

حتی می توانید با جابجایی به دیوارهای پارتیشن شیشه ای از پیش نصب شده ، اتاق های جدید و فضاهای جداگانه ای در اطراف اتاق نشیمن و آشپزخانه خود ایجاد کنید. نصب و تخریب پارتیشن های شیشه ای بسیار آسان است ، در نتیجه هزینه های ساختمان به ویژه در زمان طراحی مجدد فضا کاهش می یابد.

و از همه مهمتر شیشه ماده نگهدارنده کمی است. با گذشت زمان نه زنگ می زند و نه خورده می شود و نه موریانه ها برخلاف چوب که نیاز به تعویض مکرر دارند ، آن را جذاب می دانند. لکه ها  را می توان به راحتی با کمک شیشه پاک کن و پارچه میکروفیبر از بین برد. به دلیل خاصیت انعکاسی شیشه ، نور خود را تنظیم می کند تا اتاق ها را بزرگ و جادار نشان دهد.

دیوارهای پارتیشن بلوک سفالی

دیوارهای تقسیم کننده بلوک سفالی از خاک رس یا گلدان ساخته شده اند و می توانند جامد یا توخالی باشند. برای پارتیشن های سبک ، معمولاً از بلوک های سفالی توخالی استفاده می شود. آنها عایق های خوبی برای گرما و صدا هستند. آنها همچنین در برابر آتش مقاوم هستند. بلوک های سفالی توخالی معمولاً دارای طول ۳۰ سانتی متر و ارتفاع ۲۰ سانتی متر و عرض ۵ تا ۱۵ سانتی متر هستند.

بلوک ها دارای شیارهایی در بالا ، پایین و طرفین هستند. شیارها اتصالات سفت و سختی را ایجاد می کنند و به عنوان کلید گچ عمل می کنند. بلوک ها در ملات سیمان گذاشته می شوند. بلوک ها را می توان در هر شکل و اندازه مورد نیاز تولید کرد ، اما اندازه معمول آنها ۳۰ سانتی متر × ۲۰ سانتی متر است و ضخامت آنها از ۵ سانتی متر تا ۱۵ سانتی متر است. بلوک ها دارای شیارهایی هستند که به شما کمک می کند تا به سختی به بلوک های مختلف بپیوندید.

دیوارهای پارتیشن بتنی

پارتیشن های بتنی از پنل های بتنی ، ساده یا مسلح تشکیل شده اند که به صورت جانبی بین اعضای عمودی پشتیبانی می شوند. که می تواند به صورت پیش ساخته یا درجا ساخته شود. برای ساخت دیوارهای جداکننده بتنی پیش ساخته از پست های بتنی خاص استفاده می شود.

پارتیشن های بتنی ریخته گری معمولاً ۸۰ تا ۱۰۰ میلی متر ضخامت دارند و به صورت یکپارچه با ستون های میانی ریخته می شوند. چنین پارتیشن هایی همراه با جهت عمودی و افقی سفت و محکم و پایدار هستند. با این حال چنین پارتیشن هایی به قالب های پر هزینه احتیاج دارند. واحدهای پیش ساخته پنل معمولاً برای پارتیشن استفاده می شوند.

این پنل ها ممکن است کاملا نازک (۲۵ میلی متر تا ۴۰ میلی متر) باشند و در پست های پیش ساخته محکم می شوند. مخلوط بتن معمولاً M 15 است (۱: ۲: ۴). اتصالات با ملات سیمان پر شده است. شکل دیگر پارتیشن بتن از واحدهای پیش ساخته T شکل یا L شکل ساخته می شود. یک پارتیشن توخالی سبک و بدون نیاز به پست های عمودی بدست می آید.

دیوارهای پارتیشن تخته ای

دیوارهای پارتیشن تخته ای ساخته شده از یک هسته جامد از نی گندم فشرده (یا برنج) پوشیده شده از کاغذهای بازیافتی که با چسب غیر سمی و پایه به هر دو طرف چسبیده اند. پانل های رومیزی گزینه ای عالی برای چوب برای سازه های اسکلت ، دیوارهای داخلی پارتیشن ، کف ، سقف های باربر و غیر تحمل کننده ، سقف ها و ساختمان های پیش ساخته است.

در فرآیند تولید ، فشار و دمای بالا تا ۲۴۰ درجه سانتیگراد نی را مجبور به آزاد سازی یک رزین طبیعی می کند که فیبرها را بهم متصل می کند. تراکم زیاد و محتوای اکسیژن کم پانل های حاصل ، آنها را در برابر احتراق مقاوم می کند و از آنجا که حاوی رزین ، الکل یا مواد شیمیایی دیگر نیستند ، بخارات قابل اشتعال آزاد نمی کنند.

دیوارهای پارتیشن گچی

دیواره های جدا کننده پنل گچ از گچ سوخته یا گچ پاریس ساخته شده است ، که با خاک اره یا سایر مواد الیافی مخلوط می شود تا وزن آن کاهش یابد. آنها در قالبهایی به طول ۱ تا ۲ متر ، ارتفاع ۳۰ سانتی متر و ضخامت ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر ریخته می شوند.

سطح این پنل ها ممکن است صاف یا ناهموار باشد. سطوح ناهموار به عنوان کلیدی برای گچ عمل می کنند. سطح صاف گچ کاری نشده است. اسلبهایی با ضخامت ۵ سانتیمتر تا ۱۰ سانتیمتر در قالبهای آهن یا چوب آماده می شوند. برای تشکیل اتصالات صلب ، شیارهای مناسبی در صفحات گچ تهیه شده است. میخ ها و پیچ ها را می توان به راحتی درون این دال ها قرار داد.

دیوارهای پارتیشن توری فلزی

دیوارهای پارتیشن توری فلزی دارای وزن سبک ، نسوز و محکم هستند. ساخت و جابجایی آنها آسان است. مواد عایق در فضاهای توخالی پر می شوند. برای ساختمانهای اداری و صنعتی استفاده می شود. دیوارهای پارتیشن توری فلزی با قرار دادن کانال های ۲ سانتی متر یا ۲.۵ سانتی متر به صورت عمودی (به نام ناودانی) و ثابت سازی توری فلزی بر روی آن در یک طرف ساخته می شوند.

سپس گچ به دو طرف زده می شود. در صورت نیاز به دیواره تقسیم توخالی ، توری فلزی به کانالهای دو طرف ثابت شده و سپس آنها را گچ می کند. پارتیشن های توری فلزی نازک ، محکم ، بادوام و به میزان قابل توجهی در برابر آتش مقاوم هستند.

دیواره های پارتیشن سیمان آزبست

ورق های سیمان آزبست از ورق های سیمان آزبست ساخته می شوند و در چارچوب چوب ثابت می شوند. اینها از نظر وزن سبک ، نفوذ ناپذیر ، بادوام ، ضد آب و ضد آتش هستند. ورق ها در موقعیت قرار می گیرند و توسط ملات سیمان به هم متصل می شوند. اینها بیشتر در کارهایی با شخصیت موقتی اتخاذ می شوند. ورق ها را می توان به یک طرف قاب یا به دو طرف ثابت کرد. چنین پارتیشن هایی مقرون به صرفه ، سبک و نسبتاً محکم هستند.

دیوارهای پارتیشن چوبی

دیوارهای چوبی پارتیشن سبک بوده و ساخت آنها آسان است اما دارای اشکالاتی می باشد. آنها نه ضد صدا هستند و نه ضد آتش و مستعد ابتلا به رطوبت هستند که ممکن است منجر به حمله حشرات شود. دیوارهای پارتیشن چوبی دو نوع استاندارد و خرپایی هستند.

پارتیشن های استاندارد دارای اعضای عمودی یا ناودانی هستند که بین اعضای افقی بالاتر (سر) و افقی پایین (آستانه) قرار می گیرند. پارتیشن های خرپایی از خود پشتیبانی می کنند و هنگامی که شما نیاز به ساخت یک پارتیشن در یک داستان بالاتر از داستان اول دارید از آن استفاده می شود و هیچ پشتیبانی دیگری مانند یک پارتیشن دیگر در زیر آن وجود ندارد.

دیوارهای پارتیشن دو جداره

از دیوارهای جدا کننده پنجره دو جداره برای عایق صوتی استفاده می شود. فضای هوا بین دو شیشه ۵۰ میلی متر یا بیشتر حفظ می شود. شیشه های ساختاری با استفاده از مقاطع عمودی توزیع می شوند.

سیستم کاملاً شیشه ای فضاساز کاملاً مناسب مکان های کاری با کیفیت بالا ، مجموعه های اجرایی ، بانک ها ، شرکت های بیمه و اتاق هایی است که نیاز به درجه بالایی از اختیار دارند.

دیوارهای پارتیشن متحرک و قابل حمل

از پارتیشن های متحرک در جاهایی استفاده می شود که دیواره های اتاق به طور مکرر باز می شوند و یک سطح کف بزرگ را تشکیل می دهند. پارتیشن دیواری قابل حمل دارای دو عضو انتهای صفحه کامل است که پشتیبانی ، سفتی ، حریم خصوصی و کاهش سر و صدا را فراهم می کند. آنها تا می شوند و روی چرخ هستند و امکان تحرک و سهولت ذخیره سازی را دارند.

نتیجه

دیوارهای پارتیشن می توانند انعطاف پذیری خوبی را ایجاد کنند ، خصوصاً اگر سیستم هایی با چهارچوب سبک وزن باشند ، زیرا موقعیت دیوارها می توانند به راحتی و بدون تغییر بر ساختار کلی ساختمان تغییر کنند. بسته به ماهیت ساخت ، ممکن است امکان استفاده مجدد از برخی از اجزای دیوار یا در مکان دیگری وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع