داتیس پارتیشن

رنگ بندی پارتیشن
رنگ بندي پارتيشن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

رنگ بندی پارتیشن

رنگ پارتیشن عامل موثری در زیبایی فضای مورد نظر شماست. دیوارچینی همیشه به تقسیم بندی فضا کمکی نمی کند، در این اوقات پارتیشن بندی می تواند بهترین و موثرترین عامل برای تقسیم بندی فضایی باشد که حتی باعث می شود تا دکوراسیون خانه نیز زیباتر به نظر برسد.

اصولا پارتیشن از مواد اولیه ای مانند چوب، شیشه، فلز یا پرده پارچه ای و غیره ساخته می شود، ولی طراحی و رنگ پارتیشن به زیبایی و خوش سلیقه بودن‌ آن خیلی کمک می کند.

پارتیشن باعث می شود که فضای بزرگ به فضاهای کوچکی تقسیم شود به طور مثال فضای نشیمن به دو فضای کوچک یکی برای تماشای تلویزیون و دیگری به فضای پذیرایی از مهمانان تقسیم می شود. بدین ترتیب پارتیشن باعث می شود که فضای بزرگ که در برخی اوقات بلا استفاده مانده به فضاهای کوچک قابل استفاده تقسیم شود.

رنگ بندی پارتیشن
رنگ بندی پارتیشن

بافت و جنس پارتیشن در تاثیر رنگ ها عامل مهمی به شمار می رود. به واقع زمانی که برخی رنگ ها را با جنس و بافت پارتیشن تلفیق می کنیم می توانیم زنده بودن آن ها را شاهد باشیم. البته رنگ های پارتیشن متفاوت هستند و همین عامل باعث می شود تا در فضاهای مختلف بتوان پارتیشن های با بافت های مختلف را به کار برد. همیشه متناسب با بافت و جنس رنگ پارتیشن را انتخاب کنید.

رنگ بندی پارتیشن را چگونه انتخاب کنیم؟

همیشه رنگ های ساده ای را برای پارتیشن های منزل یا محل کار خود برگزینید. رنگ های ساده ، قدرت و ظاهر پارتیشن را بیشتر نمایان می کنند. بازتاب های مات، درخشان یا کدر یا شفاف توجه انسان را جلب می کنند.

ایجاد تعادل بین بافت های نرم و سخت باعث می شود تا فضای اتاق مناسب به نظر برسد. شما می توانید اتاق تمام سفید را با یک پارتیشن چوبی با کف پوش نخودی رنگ ، سنگ یا چوب پنبه ، قالیچه پشمی شیک زیباتر کنید. ترکیب بافت ها و رنگ ها به زیبایی هرچه بیشتر فضاهای کاری و محل زندگی شما بسیار کمک می کند.

با براساس نور فراوان می توانید روی رنگ این سازه مصنوعی مانور دهید. حتی می توانید ساختمان صنعتی را به یک آپارتمان بادگیر و بزرگ تبدیل کنید و این چنین تغییری در سایه این سازه مصنوعی ایجاد خواهد شد.

اصلا لازم نیست که کار زیادی را در همین رابطه انجام دهید. نورپردازی به کار شما خیلی کمک خواهد کرد. نور لامپ زرد و سفید مصنوعی خیلی مهم است و رنگ این سازه مصنوعی را به رنگ های دیگری تغییر می دهد. با توجه این سازه مصنوعی اتاق خواب، سالن پذیرایی یا هر فضای دیگری، نورپردازی های متفاوتی را انتخاب کنید.

با توجه به رنگ، سقف و کف اتاق، رنگ این سازه مصنوعی را انتخاب کنید. شما می توانید اتاق نشیمن را که به آن نور طبیعی وارد می شود به رنگ سبز دربیاورید. ولی رنگ های کرمی یا زرد برای اتاق های شمالی به همراه با نور طبیعی زیباتر به نظر خواهد رسید. رنگ این سازه مصنوعی باید در زیر نور لامپ زیباتر به نظر برسد.

با توجه به فضای زندگی خود، رنگ این سازه مصنوعی را انتخاب کنید. به طور مثال، رنگ زرد کم رنگ در شب بسیار کم رنگ به نظر می رسد و رنگ آجری زیر نور لامپ به رنگ نارنجی تبدیل می شود. رنگ های سبز، کرمی و زرد فضاها را درخشان و و روشن می کنند. رنگ قرمز زیر نور لامپ نارنجی به نظر خواهد رسید. در این موقع رنگ قرمز به رنگ بسیار جذابی بدل خواهد شد.

بهتر است که رنگ این سازه مصنوعی را با رنگ دیوار، مطابقت دهید. برخی رنگ ها مانند رنگ یاسی و قرمز زیر نور آفتاب، لامپ، یا هالوژن تغییر می کنند. رنگ پارتیشن بسیار مهم است و نباید آن را نادیده بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع