داتیس پارتیشن

مواد اولیه پارتیشن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مواد اولیه پارتیشن ام دی اف

مهم ترین ماده اولیه برای ساخت پارتیشن ام دی اف،چوب و مواد لیگنو سلولزی مانند چوب، تفاله ،نیشکر یا باگاس است. هر چقدر ماده اولیه پارتیشن بهتر فراوری گردد به همان بر کیفیت پارتیشن افزوده خواهد شد. لذا برای دستیابی به کیفیت بالای پارتیشن رعایت موارد زیر ضروری است:

  • استفاده تکی از چوب های جنگلی یا ترکیبی از چند چوب
  • چوب هایی با قطر کم، شاخه های درختی و ضایعات استحصالی
  • تراشه های رنده شده یا خاک اره به صورت پرکرکننده قسمت های خالی
  • مواد لینگو سلولز غیرچوبی، الیاف تفاله نیشکر
  • مواد شیمیاییرزین یا چسب مهم ترین ماده شیمیایی است که در صنعت پارتیشن سازی به کار می رود. فنل ـ فرم آلدئید و اوره فرم آلدئید شناخته شده ترین رزین است که متناسب با کاربرد محصول نهایی تغییر داده می شوند.

    سایر مواد افزودنی برای تولید پارتیشن باکیفیت

    سایر موادی که در صنعت پارتیشن سازی به کار می رود، بخاطر مقاوم سازی محصول پارتیشن در برابر آب و حتی موادی به محصول اضافه می شود که آن را در برابر آتش مصون نگه دارد. با الیاف چوب خشک می توان پارتیشن های ام دی اف را به راحتی تولید کرد. الیاف چوب خشک را می توان با دستگاه های ریفاینر و تحت فشار اتمسفریک یا ریفاینرهای تحت فشار بخار آب به ام دی اف تبدیل کرد. این چنین دستگاه هایی می توانند خرده های چوب و انواع ضایعات را به اندازه های دلخواه تبدیل کرده و حتی می توانند قطعات بریده درختان را پوست گیری و خرد کرده و وارد مرحله الک گیری کنند، در این دستگاه ها قطعات چوب به اندازه های دلخواهی بریده می شوند. بعد از این مرحله قطعات وارد سیلوها شده و بعد از عملیات پخت و بخار به دستگاه های ریفاینر وارد می شوند.

  • بعد از آن به آن ها چسب زده می شود و خنک می شوند. البته حین این مراحل دوباره خرده چوب ها بازیافت شده و دوباره در مسیرفرایند تولید چوب برای پارتیشن قرار می گیرند، ضایعات چوب که حتی در ساخت پارتیشن قابل استفاده نیستند جمع آوری شده و از آن ها در برای موارد دیگری استفاده می شوند. یارد چوب در این مرحله تولید می شود، برای تولید خمیر تخته فیبر، لازم است که خمیر تخته فیبر به صورت پیوسته تغذیه شود بخاطر این که در کیفیت الیاف تولیدی تغییرات زیادی رخ می دهد و در نهایت کیفیت محصول نهایی چندان خوب نخواهد بود. خرده چوب باعث خواهد شد تا چوب به طور پیوسته تغذیه شده و محصول باکیفیتی تولید شود.مواد اولیه پارتیشن باید حداقل باید برای ۳ تا ۴ ماه انبار شود تا تولید پارتیشن با سرعت بیشتری انجام شود. یاردهای چوب باید در اندازه های ۱ تا ۲ متری بریده شوند تا بتوان محصول مطمئن و باکیفیتی را تولید کرد.جنس پارتیشن باکیفیت اداری پارتیشن های اداری از انواع مختلفی از مواد اولیه ساخته می شوند. برخی تک جداره و برخی دوجداره هستند. اصولا از سه ماده اولیه چوب، شیشه و آلومینیوم برای ساخت پارتیشن استفاده می شود. پارتیشن های چوبی مناسب محیط های اداری بوده و حتی در برخی مواقع با ترکیب دو یا چند ماده اولیه پارتیشنی تولید می شود.اما در برخی محیط های اداری از پارتیشن های شیشه ای و آلومینیومی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع