داتیس پارتیشن

پارتیشن خانه سالمندان

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پارتیشن خانه سالمندان سیر تحولات

وقتی که سخن از سالمندان به میان می آید همگی به یاد دوران پیری و سالمندی می افتیم، خانه سالمندان  شاید آخرین جایی باشد که سالمندان در آن جا اوقات خود را می گذرانند. البته برخی از فرزندان هرگز والدین خود را در خانه سالمندان رها نمی کنند.

پارتیشن سالمندان باید تا حدی به پارتیشن کودکان شباهت داشته باشد. البته منظور سختی و نرمی پارتیشن هاست. بخاطر این که افراد در سن سالمندی اعضای بدن آن ها فرسوده شده و بنابراین به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

پارتیشن خانه سالمندان باید بیشتر در جهت مراقبت از سالمندان باشد. سالمندان به مراقبت بیشتر نیاز دارند. سالمندان باید از هر جهت هم تغذیه و هم حرکت نیاز به مراقبت دارند. تغذیه سالمندان مانند کودکان مهم بوده و نباید نسبت به آن اهمال کاری شود.

مراقبت های درمانی و پزشکی نیز مهم بوده و نباید آن را نادیده گرفت. مراقبت های درمانی و پزشکی سالمندان مهم بوده و بنابراین لازم است که پزشک خانه سالمندان به طور منظم، آزمایشات مختلف بیولوژیکی را بر روی سالمندان بیازماید.

پارتیشن ارزان
پارتیشن

امکانات پارتیشن بندی خانه سالمندان

اتاق تلویزیون و صوتی و تصویری خانه سالمندان باید به همه دستگاه ها مجهز باشد، تا سالمندان بتوانند از امکانات تفریحی برخوردار باشند.

پزشک خانه سالمندان باید متناسب با وضعیت درمانی سالمندان، رژیم غذایی خاصی را برای او تجویز کند. گردش دسته جمعی نیز می تواند در افزایش روحیه سالمندان مثمر ثمر باشد.

گردش های دسته جمعی در دامان طبیعت و به همراه با غذاهای طبیعی می تواند برای سلامتی جسمی و روحی سالمندان موثر باشد.

باید همیشه به سلامتی سالمندان رسیدگی کنیم تا هم از لحاظ جسمی و روحی آسیب نبینند.

باید حداقل یک بار در هفته سالمندان بتوانند با فرزندان خود ملاقات داشته باشند و ارتباط والدین و فرزندان حفظ شود و قطع نشود.

به همین منظور باید صندلی و نیمکت هایی در حیاط یا در داخل آسایشگاه فراهم شود، تا ملاقات های هفتگی با آسایش بیشتری همراه باشد.

روان پزشکان و روان شناسان آسایشگاه باید بتوانند همه مشکلات روحی و روانی سالمندان را حل کنند.

سالمندان باید بتوانند در هر وضعیتی مشکلات خود را با سرپرستان آسایشگاه در میان بگذارند و سرپرستان نیز موظفند که به مشکلات آنان گوش فرا بدهند و تا حد امکان آن را حل کنند.

مشارکت سالمندان در کارهایی که به آنان محول می شود باعث افزایش روحیه آنان شده و  باعث شادابی و نشاط آنان شود.

سالمندان باید خود در جهت افزایش روحیه و سلامتی خود بکوشند تا دیگران و اعضای خانواده آن ها نیز در همین جهت تلاش و کوشش کنند.

پارتیشن های خانه سالمندان باید به گونه ای چیده شود که مانع تردد و رفت و آمد آن ها نشود. هرگونه پارتیشنی که به خانه سالمندان اضافه می شود باید از این قانون پیروی کند.

پارتیشن سالمندی باید متناسب با سن و مقتضیات سالمندی باشد در غیر این صورت کاربری نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع