داتیس پارتیشن

پارتیشن دوجداره چه مزایا و انواعی دارد؟
دوجداره

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پارتیشن دوجداره چه مزایا و انواعی دارد؟

مقدمه

پارتیشن به طور کلی یک تقسیم کننده فضا و محیط است و بنا به نوع کاربردی که دارد دارای انواع و جنس های گوناگونی نیز می باشد. یکی از انواع پارتیشن نوع دوجداره آن است که معمولا در ادارات کاربرد بیشتری دارد. پارتیشن دوجداره اصولا از تلفیق دو جنس شیشه و چوب یا MDF ساخته می گردد یا اینکه فقط از شیشه و یا تنها از چوب(MDF) تولید می شود. در این مقاله به این موضوع که پارتیشن دوجداره چه مزایا و انواعی دارد؟ خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد پارتیشن دوجداره یکی از انواع پارتیشن با ویژگی های خاص است. از این نوع پارتیشن عموما در ادارات، ایجاد فضاهای خصوصی در منزل و در مجموع جاهایی کاربرد دارد که نیاز دارید به دیواری که عایق صدا، حرارت و سرما باشد و علاوه بر همه این موارد از زیبایی، استحکام و جذابیت خاصی نیز بهره مند بوده و هزینه ای کمتر از ساختن چند دیوار و یا تغییر نقشه منزل یا ساختمان شما را داشته باشد.

پارتیشن دوجداره
پارتیشن دوجداره

پارتیشن دوجداره تمام شیشه ای

مزیت های پارتیشن دوجداره نسبت به پارتیشن تک جداره چیست؟

هر کدام از انواع پارتیشن دارای مزایا و معایبی می باشد و این مزایا و معایب به نوع و کاربرد آن و همچنین به جنس و موادی که پارتیشن از آن ساخته می گردد بستگی خواهد داشت. حال تفاوتهای آن را با نوع تک جداره آن خواهید خواند:

  • در نوع دو جداره عایق صدا، گرما، سرما و در برخی از انواع آن نور بوده که در نوع تک جداره به این صورت نیست یا اگر باشد در حدی ضعیف تر از نوع دوجداره آن است.
  • از نظر زیبایی شناسی نوع دوجداره از زیبایی و تنوع بیشتری برخوردار است.
  • اگر نوع تمام شیشه ای پارتیشن دوجداره را برای مکان مورد نظر خود در نظر دارید این امکان در اختیار شما قرار خواهد گرفت که بین دو لایه شیشه ای یک پرده کرکره ای با قابلیت تنظیم نصب نمایید و هر زمانی که نیاز است آن را باز یا بسته نگاه دارید.

همانطور که گفته شد نوع دوجداره می تواند عایق صدا هم باشد و اگر از فوم مخصوصی بین لایه ها استفاده گردد می تواند در حد خوبی به عنوان عایق صدا نیز عمل کند.

انواع پارتیشن دوجداره

پارتیشن دوجداره نیز به دلیل نوع ساخت و کاربرد آن از انواع گوناگونی برخوردار است که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

تمام شیشه ای

تمام چوبی

MDF

تلفیقی

و… .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع