داتیس پارتیشن

پارتیشن عایق صدا
Acoustic partition

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پارتیشن عایق صدا پارتیشن هایی هستند که اصوات را جذب می کنند. دوام زیادی دارند و متنوع هستند. همین ویژگی باعث شده تا بسیاری از کارفرمایان نسبت به این پارتیشن ها علاقه خود را نشان دهند. این نوع پارتیشن ها، ۸۵% اصوات محیط را جذب می کنند و هیچ صدایی از آن ها عبور نمی کند.

شیشه های چهارجداره و پنل های سایلنت بر روی این پارتیشن ها نصب می شود، این نوع سازه ها متنوع بوده و همانند سازه های دوجداره و MDF ساخته می شوند. شیشه های چهارجداره و پنل های سایلنت مهم ترین ویژگی این پارتیش هاست. گاز آرگون و فومی نیز در بین شیشه های چهار جداره وجود دارد. سازه های ایرانی و خارجی در زمینه تست عایق صدا، تمامی آزمایشات خود را گذرانده اند.

پارتیشن عایق صدا

تنوع رنگ و طرح در پارتیشن آکوستیک

این سازه ها با سازه های دوجداره تفاوت چندانی ندارند. این سازه ها در رنگ ها و اندازه های مختلف و متفاوتی طراحی و تولید می شوند. سازه های عایق صوت تحت عنوان آکوستیک ارائه می شوند.

قیمت مناسب پارتیشن آکوستیک

از آنجایی که قیمت این سازه ها مناسب است بنابراین این نوع سازه ها در حد بالایی به کشورهای خارجی صادر می شوند. تنوع رنگ ها این سازه ها بقدری زیاد است که شما می توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

بسیاری از شرکت های ایرانی خط تولید ویژه ای را به این نوع سازه ها اختصاص داده اند و یک گروه کنترل کیفیت بر کیفیت این سازه ها نظارت می کند.

ویژگی ها

۵ لایه MDF 16 میلیمتری ملامینه لایه های پایینی این سازه ها را شکل می دهند. عایق صدا و پنل های MDF در بین لایه سازه آکوستیک قرار گرفته اند. حتی عایق صوتی در محل قرارگیری شیشه سازه قرار دارد. شیشه های ۴جداره به یکدیگر چسبیده اند و یک پنل بزرگی را تشکیل می دهند. گاز آرگون در بین پنل ها قرار دارد و همین ویژگی باعث منحصربفرد بودن این سازه ها شده است. پنل های شیشه ای به یکدیگر چسبیده اند و به خوبی آب بندی شده اند و همین عامل باعث می شود تا هیچ صدای مزاحمی از این سازه ها عبور نکند. هیچ درزی برای عبور صدا ندارند و تا سقف این مشخصه رعایت شده و در صورتی که قسمت کوچکی این چنین مشخصه را در سطح پایین را می داشت بنابراین صدا وارد این سازه شده و عایق بودن در برابر صدا را نمی داشت که این خود یک نقیصه را برای آن محسوب می شد.

روند تولید شیشه های دوجداره عایق صدا در پارتیشن آکوستیک

سازه های آکوستیک با شیشه های دوجداره طراحی و تولید می شوند و تا سقف نیز این نوع طرح ادامه می یابد. سازه های آکوستیک در اندازه های کوتاه مقرون به صرفه نیستند.

پنل های این سازه ها به ضخامت ۲۴ میلیمتر ساخته می شوند. فوم و گاز آرگون به جذب صدا کمک می کند. این سازه ها برای هر محیطی مناسب هستند و می توان آن ها را از هر محیطی به محیط دیگری جابجا کرد. حتی برای بخش های بایگانی و اداری بهترین گزینه به شمار می روند. آکوستیک بودن پنل ها در آزمایشات گوناگون بررسی و تایید شده است. بهترین پنل های آکوستیک در آلمان ساخته می شود و بسیار با کیفیت بوده و به دقت طراحی و ساخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع