داتیس پارتیشن

دیوار پارتیشنی – چگونه یک دیوار پارتیشنی بسازیم؟
ساخت

آنچه در این مقاله می‌خوانید

دیوار پارتیشنی یاد بگیرید چگونه یک دیوار پارتیشنی ایجاد کنید

   ساختن یک دیوار پارتیشنی یک راه آسان برای تقسیم یک فضای بزرگ و یا هدایت ترافیک از طریق یک اتاق است. یک دیوار پارتیشنی یک دیواره داخلی بدون بار است که برای پشتیبانی از مصالح خود دیوار طراحی شده‌است؛ از سقف یا کف بالا پشتیبانی نمی‌کند. یک دیوار حایل به طور معمول به کف زیر و به سقف و یا تیرها که سقف بالای آن را تشکیل می‌دهند متصل می‌شود.

چگونه یک دیوار پارتیشنی بسازیم؟

چگونه یک دیوار پارتیشنی بسازیم؟

شروع ساخت دیوار پارتیشنی

اندازه گیری دقیق فضای مربوطه

قبل از همه چیز باید طرح و ایده ای که در ذهنتان هست را تا حد امکان روی کاغذ به صورت تقریبی بکشید. سپس اندازه را به صورت طول و عرض روی طرحی که کشیده اید بنویسید. برای مثال ما یک فضای مسطح با ابعاد ۲۰*۲۰ متر با ارتفاع ۲۸۰ سانتی متر را می خواهیم به دو بخش مساوی تقسیم کنیم.

دیوار پارتیشنی

اندازه گیری فضای پارتیشن بندی

انتخاب طرح مورد نظر

با توجه به اینکه دیوار پارتیشنی انواع مختلفی دارد ، شما می توانید با توجه به سلیقه و نیازتان که چه اندازه ام دی اف یا شیشه می خواهید ، طرح های خود را انتخاب نمایید. ما در اینجا می خواهیم یکی از طرح های استانداردی که تا ارتفاع سقف اجرا می شود را به شما آموزش دهیم. در این طرح از کف زمین تا ارتفاع ۹۰ سانتی متر MDF ، از ارتفاع ۹۰ الی ۲۰۰ سانتی متر قاب شیشه و فضای باقی مانده را مجددا MDF اجرا می کنیم.

دیوار پارتیشنی

نمونه طرح استانداره پارتیشن دوجداره با ارتفاع تا سقف

نکاتی در مورد ابعاد انتخابی

با توجه به اینکه ابعاد ورق ام دی اف استاندارد ۳۶۶*۱۸۳ سانتی متر می باشد . بهتر است نزدیک ترین ابعاد به ضریب ۹۰ انتخاب شوند.

آنالیز ابعاد اندازه گیری شده

طبق ابعاد ورق انتخابی و همچنین ابعاد موجود فضا ، نیاز است که با بهترین و ایده آل ترین حالت ممکن لت های (فولد) پارتیشن را آنالیز کنید تا کمترین دور ریز را داشته باشد.

اجزای دیوار پارتیشن

   یک دیوار پارتیشنی به طور معمول دارای ستون های عمودی متصل به چند صفحه افقی (قید) است یک قید بالا و یک قید وسط وقید پایین. قیدها معمولا زمانی که ارتفاع پارتیشن تا سقف باشد به کف و سقف بسته می شوند.

ما در این مدل از پارتیشن دوجداره که دارای ضخامت تمام شده ۱۳.۲ سانتی متر است استفاده نموده ایم.

در این نمونه ستون ها و قیدها با عرض ۱۰ سانتی متر اجرا می شوند.

برش صفحات

پس از آنالیز دقیق ابعاد و یادداشت همه موارد مورد نیاز ، نوبت این است که ورق های ام دی اف در مجموعه کارگاهی برش داده شده و لبه های کار با نوار پی وی سی توسط دستگاه پوشانده شود. که کلیه این خدمات توسط مجموعه داتیس پارتیشن به صورت حرفه ای انجام می شود.

نصب پارتیشن

پس از برش و نوار پی وی سی ، مرحله اجرا و نصب فرا می رسد. ابتدا محل نصب را به تخلیه می کنیم به طوری که مزاحمتی برای نصب نداشته باشیم.

سپس با توجه به ابعاد آنالیز شده تمامی قطعات را جدا می کنیم.

ابتدا ستون ها را در ناحیه های ۹۰ و ۱۱۰ (طبق طرح و آنالیز) علامت گذاری می کنیم

نصب تیرک ها

به خاطر چیدمان خانگی معمولی، بعید است که صفحات پایین و بالا به طور کامل موازی باشند،بنابراین شما احتمالا نمی‌توانید همه تیرک ها را به همان بلندی برید. به جای آن ، اندازه صفحات را درهر موقعیت خاص اندازه‌گیری کنید و ورزش مناسب را ببرید. تیرک ها را با میخ کردن و یا درهم کردن در یک زاویه – از لبه هر کدام از لبه ستون و داخل بشقاب نصب کنید.

چارچوب کادربندی

چارچوب برای درها به طور معمول ۵ سانتی متر بلندتر از ابعاد واقعی واحد در است ( درو کادر آن، نه خود در ).در هر طرف دهانه، یک تیرک اصلی با طول کامل در بیرون را نصب کنید و بعداز آن یک قیدکوتاه‌تر ( یا جگ) در داخل دهانه ایجاد کنید. یک قید افقی را برروی دو تیرک صاف نصب کنید و سپس با نصب تیرک کوتاه بین قید و صفحه بالابرای ادامه چیدمان عمومی دیوار نصب کنید.

پس از نصب تیرک آخری، صفحه پایینی را در هر دهانه ببرید. دیوار پس از آن برای دیوار کاذب و یاسایر مواد سطحی آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع