داتیس پارتیشن

موارد استفاده و انواع فایل کشودار
11

آنچه در این مقاله می‌خوانید

فایل کشودار

داشتن نظم در هر اداره و شرکتی باعث ایجاد آرامش کارکنان و همچنین رسیدگی و انجام سریع و به موقع کارهای اداره یا شرکت و انجام امور مربوط به ارباب رجوع می باشد. در این مقاله به بررسی موارد استفاده و انواع فایل کشودار خواهیم پرداخت.

یکی از ویژگی های بارز یک شرکت یا اداره که می تواند نظر ارباب رجوع را به خود جلب کند وجود نظم و انضباط در آن است. استفاده از انواع فایل کشودار یا کمد های بایگانی می تواند در ایجاد این نظم و یکپارچگی کمک شایانی داشته باشد.

فایل کشودار که ساده ترین آن همان هایی است که به احتمال خیلی زیاد در تمام ادارات دیده اید یا شاید برای اولین بار آن را در مدرسه دیده باشید. یک فایل کشودار طوسی که تمام اسناد و مدارک و حتی برخی لوازم را در خود جای می دهد.

ویژگی های فایل کشودار

  • از ویژگی های مهم این نوع فایل راحتی در هنگام باز و بسته نمودن کشوها است که به راحتی انجام می گیرد.
  • دارای قفل مرکزی یا قفل برای هر کدام از کشوها به صورت مجزا می باشد.
  • در مقایسه با فضای کمی که اشغال میکند لوازم و اسناد و پوشه های زیادی را در خود جای می دهد.
  • در تمامی ادارات و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از مواد اولیه متفاوتی قابل سفارش است. به این صورت که علاوه بر انواع فلزی آن انواع چوبی و MDF نیز برای ساخت آن طبق سفارش مشتری تهیه و آماده می گردد.
  • در برخی از انواع آن در زیر فایل چرخ هایی قرار داده شده است که جهت جابجایی راحت آن به کار می رود.
فایل کشودار

فایل کشودار

انواع فایل کشودار

فایل های کشودار طبق فضا و کاربردی که قرار است از آن استفاده شود انواع مختلفی را شامل می شود:

  • فایل کشودار فلزی

این نوع فایل از نظر استحکام و مقاومت آن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. علاوه بر آن دارای قفل به دو صورت مرکزی یا تک کشویی می باشد. این نوع فایل را به صورت دو یا چند کشویی می توانید تهیه کنید.

  • فایل کشودار چوبی

استفاده از فایل های چوبی بیشتر در دفاتر مدیران می باشد به این جهت که از زیبایی بیشتری برخوردار است و معمولا با میز و دکوراسیون اتاق هماهنگ انتخاب می گردد. و هم به صورت قفل دار و هم بدون قفل وجود دارد.

  • فایل کشودار پلاستیکی

از این دسته از فایل ها بیشتر در منازل استفاده می گردد. البته در برخی مدارس یا مهدکودک ها نیز از این نوع فایل جهت نگهداری ابزار و وسایل و همچنین کاغذهایی که نیاز به امنیت خاصی ندارد استفاده می شود به این دلیل که تنوع رنگی و سایزی بالایی دارد. البته این کشوها قابلیت قفل شدن را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع