داتیس پارتیشن

پارتیشن مطب روان شناسی
Psychologist office partiton

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پارتیشن مطب روان شناسی

پارتیشن مطب روان شناسی چندان پیچیده نیست. به طور معمول یک صندلی در اتاق دکتر وجود دارد که بیمار روی آن دراز می کشد و پزشک با سوالاتی سعی می کند که ناراحت روانی او را درمان کند.

البته امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی آمار مراجعه کنندگان به مطب های روان شناسی افزایش یافته است. در بخشی از مطب یا حتی گاهی اوقات در اتاق دکتر ، کتابخانه ای از کتاب های پزشکی دیده می شود. در سالن انتظار بیماران به انتظار می نشینند، تا زمان مراجعه آن ها فرا برسد، میز اتاق پزشک یک میز MDF است و در آن وسایل پزشکی قرار دارد.

برخی مواقع پرسشنامه ای را به بیمار می دهد تا آن را تکمیل کند. برخی مواقع به جای صندلی، یک مبل راحتی در اتاق قرار دارد که بیمار در اکثر مواقع روی آن دراز می کشد تا احساس راحتی کند و پزشک بعد از دراز کشیدن از او سوالاتی را می پرسد.

ابزارهای دیگری که شاید پزشک استفاده کند یک چکش پلاستیکی باشد که برای واکنش های عصبی بیمار استفاده می شود.

مبلمان و پارتیشن مطب روان شناسی

در برخی مواقع مبلمان اتاق روان پزشک بزرگ است و همراهان بیمار به همراه با او به داخل اتاق مراجعه می کنند ولی پزشک ترجیح می دهد که با خود بیمار ملاقات داشته باشد بخاطر این که همراهان بیمار ممکن است که در موردی یا خیلی از موارد اشتباه کرده باشند و همان مورد از نظر پزشک درست و قانونی است.

پارتیشن اداری مطب روان شناس هر چه قدر ساکت تر و آرام تر باشد به همان اندازه تاثیرگذارتر است. رنگ های مورد استفاده برای کابینت ها و مبلمان باید روشن و زنده باشد تا بیماران احساس شادی و نشاط کنند.

البته در خارج از اتاق پزشک هم این قانون باید رعایت شود. سکوت و آرامش اولین قانون در بیمارستان ها و کلینیک ها و مطب هاست.

برخی مواقع پزشک می تواند از گلدان هایی روی میز کار خود یا بر روی پارتیشن های دیگری استفاده کند و فضای اتاق را سرسبز کند تا روح زندگی در اتاق جریان داشته باشد.

نواختن یک آهنگ آرامش بخش می تواند بخشی از جریان درمان باشد بنابراین بلندگوهایی روی پارتیشن قرار می گیرد تا در زمان مناسب نواخته شود.

البته گاهی اوقات آهنگ های آرام از همان ابتدا در مطب نواخته می شوند تا احساس آرامش در مطب حاکم باشد.

در مورد رنگ دیوارها و کف اتاق و سالن باید بگوییم که به طور معمول از رنگ سفید استفاده می شود ولی این قانون ثابتی نیست و روان شناس می تواند از رنگ های شاد و زنده استفاده کند.

البته یک روان شناس می تواند در زمینه های گوناگونی مشاوره بدهد. به طور مثال می تواند در زمینه ازدواج و خانواده نیز مشاوره هایی ارائه کند.

ولی درهر حال پارتیشن بندی مطب روان شناس چندان تغییر نخواهد کرد، حتی در این صورت بر تعداد مبلمان و صندلی های داخل اتاق افزوده خواهد شد.

بخاطر این که در مشاوره های خانواده، روان پزشک با زن و شوهر یا با فرزندان مشاوره می کند و همین قضیه به افزایش صندلی ها و مبلمان داخل اتاق روان پزشک منجر خواهد شد.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع