داتیس پارتیشن

پارتیشن مهد کودک
Kindergarten partition

آنچه در این مقاله می‌خوانید

ویژگی ها و مزایای پارتیشن مهد کودک

در پارتیشن بندی مهد کودک باید از رنگ های شاد و زنده استفاده کنیم. پارتیشن باید به گونه ای باشد که به کودکان آسیبی وارد نکند. پارتیشن های مهد کودک باید خیلی بهم محکم شده باشند و بتوان آن ها را جابجا کرد و در ضمن در حالت های مختلفی قرار داد.

پارتیشن مهد کودک ها باید نرم باشد تا به کودکان آسیبی وارد نکند. بچه ها همیشه در مهد کودک در حال تحرک و حرکت هستند، پارتیشن های محکم باعث می شود که سر و بدن بچه ها به اجزای محکم پارتیشن برخورد کرده و آسیب ببیند. لوازم اسباب بازی بادی که در مهد کودک ها از آن ها استفاده می شود تا حدی نمایانگر پارتیش کودکانه در مهد کودک است.

پارتیشن مهد کودک

وسایل بازی کوچکی که در حیاط مهد کودک بچه ها از آن استفاده می کنند همان سازه کودکانه است. می توانید اتاق سمعی و بصری ایجاد کنید و به بچه ها کارتون و سایر محصولات صوتی و تصویری سرگرم کننده را به نمایش بگذارید تا سرگرم شوند.

اتاق بازی بچه ها باید به گونه ای باشد که هیچ کدام از بچه ها برای دیگری مزاحمتی ایجاد نکند. اتاق بازی باید به گونه ای باشد که همه بچه ها بتوانند در آن بازی کنند. البته استفاده از حیاط و وسایل موجود در آن نیز می تواند راه حل دیگری برای بازی بچه ها باشد.

نمای داخلی و بیرونی مهد کودک نیز باید با رنگ های شاد تزئین شده باشد. این سازه مهد کودک باید در ارتفاع کوتاه تری نصب شوند تا مدیریت و پرسنل نسبت به حرکت کودکان کنترل داشته باشند.

همیشه در داخل اتاق بازی، انواع و اقسام اسباب بازی شامل عروسک و وسایل بازی کودکانه را در دسترس بچه ها و کودکان قرار دهید تا با بازی کردن با آن ها سرگرم شوند.

با الهام از طبیعت و کاراکترهای کارتون می توانید دیوارها و پنل های پارتیشن را رنگ آمیزی کنید. امروزه حتی طرح های ۳ بعدی نیز به مجموعه طرح ها اضافه شده و همین طرح ها می توانند باعث شوند که مهد کودک خاص و خلاقانه به نظر بیاید.

نصب دوربین های مدار بسته می تواند به کنترل بیشتر مجموعه و مهد کودک کمک کند، یک یا چند اپراتور باید حرکات بچه ها را در داخل مهد کودک کنترل کنند.

سازه مهد کودک باید به گونه ای باشد که فضاها به اندازه مناسب وکافی تقسیم شده باشد. شما می توانید هر ماه این سازه را تغییر دهید تا تنوع ایجاد کنید. دکوراسیون و این سازه ثابت باعث خواهد شد تا خلاقیت در کودکان ایجاد نشود.

البته در حال حاضر پارتیشن های متحرکی نیز وجود دارد که متناسب با فضا می تواند ایجاد شود. کف پوش پازلی نوع دیگر کف پوش هایی است که می توانید در مهد کودک خود نصب کنید.

البته یک سری استانداردهایی وجود دارد که باید در این سازه مهد کودک رعایت شود و بقیه موارد همان موارد اختیاری بوده که رعایت کردن آن ها می تواند به جذابیت و زیبا دیده شدن مهد کودک شما خیلی کمک کند.

پارتیشن کودکانه می تواند متناسب با سن کودکان و بچه ها اجرا شود. ولی هرگز خود را به طرح های کلاسیک و ابتدایی محدود نکنید. پارتیشن کودکانه را شما انتخاب می کنید ولی می توانید طرح های خلاقانه ای مطرح کنید که تا به حال ارائه نشده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع