داتیس پارتیشن

پارتیشن چیست و چه کاربردها و انواعی دارد؟
پارتیشن چیست

آنچه در این مقاله می‌خوانید

پارتیشن چیست و چه کاربردها و انواعی دارد؟

مقدمه

یکی از معضلاتی که در خانه، اداره یا محل کار خود ممکن است روبرو شویم این است که فضای بزرگی در اختیار داریم اما نیاز به وجود چند اتاقک بیشتر احساس می گردد. در این مواقع استفاده از پارتیشن به عنوان یک دیوار مصنوعی و جدا شونده می تواند کمک بزرگی باشد. در این مقاله به بررسی اینکه پارتیشن چیست و چه کاربردها و انواعی دارد خواهیم پرداخت.

پارتیشن به طور کلی به معنای جداسازی و تقسیم کننده است. در دکوراسیون داخلی از تقسیم کننده ها به عنوان یک دیوار جدا کننده که از اجزای اصلی ساختمان نمی باشد و قابلیت جابجایی دارد استفاده می گردد. که معمولا بر اساس نوع کاربرد و مکانی که قرار است در آن قرار گرفته شود انواع گوناگونی دارد. این انواع را می توان از چند جهت مورد بررسی قرار داد.

برای اینکه بفهمیم پارتیشن چیست و انواع پارتیشن با ما همراه باشید

این سازه از نظر جنس، قابلیت تحرک، کاربرد در دکوراسیون دارای انواع گوناگونی می باشند.

جنس های متفاوت به کار رفته در ساخت پارتیشن

مواردی نظیر: پارتیشن شیشه ای، چوبی، پارتیشن اداری ، PVC، MDF و… از مواردی می باشد که طبق جنس به کار رفته در ساخت آن نام گذاری می گردد.

قابلیت تحرک و کاربرد پارتیشن در فضاسازی

از نظر قابلیت تحرک می توان انواع مختلفی را برای پارتیشن ها تقسیم بندی نمود.

  • برخی از انواع آن به صورت ثابت وجود دارند و به صورت یک دیوار که قابلیت جابه جایی راحتی ندارد استفاده می گردد. از این نوع معمولا در مکان هایی که نیاز است به صورت دائمی یا موقت طولانی ثابت باشد مورد استفاده قرار می گیرد.
  • علاوه بر نوع ثابت انواع متحرک نیز وجود دارند که می توانید هرگاه نیاز بود آنها را باز یا بسته کنید و در موقعیت های متفاوت مورد استفاده قرار دهید. در این نوع می توان انواع: چرخشی، ریلی، نواری، کرکره ای، آکاردئونی، لولایی، چرخشی و… را نام برد.
پارتیشن چیست
پارتیشن چیست

کاربرد در دکوراسیون

هدف اصلی در پارتیشن بندی ساختمان ها چه از نوع اداری و چه در منازل یا فضای کار ایجاد یک حریم خصوصی و به عبارتی دیگر ساخت چند فضا از تقسیم یک سالن بزرگ یا به عنوان ساخت یک اتاقک کوچک برای تعویض لباس و مواردی از این قبیل خواهد بود. اما این روزها علاوه بر کاربردهایی نظیر تقسیم بندی فضای مشترک پذیرایی و اتاق خواب، راهرو و نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه و… دلایل دیگری برای استفاده از این ابزار جذاب نیز وجود دارد. مانند دکوراتیو نمودن یا تغییر دکوراسیون و زیباسازی فضای داخلی ساختمان منزل یا اداره و محل کار با استفاده از انواع گوناگون پارتیشن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مقالات مرتبط

دسترسی سریع